4 dec 2006

maandagochtendhumeur

Wat doe je als je op maandagochtend niks te vertellen hebt?

Je leest de krant: "laatste kans voor het Islamitisch College Amsterdam volgens het CDA", "er zijn weer plannen om te bouwen in het groene hart (tussen woerden en utrecht, ongeveer bij harmelen)", Henk Kamp (VVD) meldt zich alsopvolger van Weisglas, het is goed overleggen in achterkamertjes en Balkenende schijnt gepiqueerd door triomfantelijk SP en PVDA etc.

Ik heb nou niet het gevoel dat dat geholpen heeft.
Dan vanavond maar weer de stukken in duiken. Een meerjarenplan over de openbare ruimte in Zeeburg, het milieuplan 2007, het actieplan luchtkwaliteit, de nota groen is groen (geveltuinen) de inrichting van de javastraat (met nieuwe bomen) en ow ja, de begroting 2007. Mijn algemene indruk na een weekendje sinterklaas en stukken doorlezen: veel getallen, veel bezuinigingen, veel druk op het schoonhouden en mooi maken van de openbare ruimte, en boosheid van de actiegroep blauw groen over het vernieuwen van de bomen in de Javastraat. Ik denk dat als we de vergadering van donderdag a.s. hebben gehad, we het komend jaar rustig aan kunnen doen.

Het regent buiten, dus ik ga maar naar mijn werk

Geen opmerkingen: