9 mrt 2007

Wat zeggen internetfora?

Wat ik maar moeilijk kan begrijpen zijn de onzinnige uitspraken op internetfora. Maar misschien komt dat doordat ik oogkleppen op heb? Of niet in contact sta met het nieuwe Nederland? Of dat wat ik te melden heb, niet past? In een internet discussie over de strekdam hier op Zeeburg, wordt gezegd dat Maarten van de Poelgeest opgeknoopt dient te worden....Is dat de nieuwe publieke opinie? Of is dat een oude? (Jos van der Lans schreef er al over)

Op een nieuwsbericht op de AD site over het spoeddebat over de nevenfunctie van Arib staan waanzinnige dingen zoals:
"Ronduit losgeslagen van de PvdA. Vriendjespolitiek. We willen niet bestuurd worden door buitenlanders, ook al zijn ze genaturaliseerd. Zeker met twee paspoorten?"
"Het varkentje gekke Geertje Wilders moet snel gewassen worden hij begint uit zijn bek te stinken!"
"de laatste die dat mag zeggen is die marokkaanse Mata Hari. liever Wilders 1 dag an de macht en zij voorgoed het land uit en dan kom ik het huis wel poetsen en 't gras maaien in 't rifgebergte, als er al gras staat ;-)"
"Klasse Geert! Let op, als de verkiezingen komen ga je net als Pim en dan is het afgelopen met die linkse lamme draken. Het is de hoogste tijd voor ingrijpen en alleen jij hebt de ballen om dat te doen voor ons landje helemaal vergeven is aan die barbaren uit het tijdperk 0."

Ik denk dat ik maar niet meer mee doe aan internetfora. Wie met me wil praten of discussieren, bel maar, of komt langs.

P.s. Jongens en meisjes van Zeeburg.nu: Bij jullie wordt de discussie goed gevoerd hoor. Ga zo door. Maar ik schrok wel even. Vandaar mijn reactie. Ik wil jullie niet vergelijken met de reacties op geenstijl.n. of AT5, of het AD.
Maar het feit blijft wel dat ik nu de discussie, zoals over de strekdam, graag in het openbaar voer. Waar je gelijk feit en fictie kan scheiden. In kan gaan op onwaarheden. En te praten over waar het echt over gaat: natuurversterking, vergroening en verbetering van ons leefmilieu. De voor en nadelen van het gat. Daar zullen wij als GroenLinks de komende tijd zeker op terugkomen. En je kan het er mee eens zijn of niet. Prima toch?
Ik ben er achter dat internetfora daar, voor mij persoonlijk, niet geschikt voor deze discussies.

Geen opmerkingen: