12 jul 2007

Kritisch, maar constructief: tijd om de tenten op te breken

Een toekomst duurt langer dan het verleden. De laatste 10 jaar, in een flits voorbij, de komende 10 jaar, oef dat duurt nog zo lang. Ik mag met pensioen in 2043, is een omslachtige manier om te vertellen hoe langzaam je nog oud moet worden, en hoe snel ik jong ben geweest.

De gouden toekomst van GroenLinks, met of zonder handvatten, daarin is dus nog tijd zat om aan de slag te gaan. En als de huidige tijd, echt een antimoderne tijd is (dat zich afzet tegen de “losbandige” jaren 60 en 70 met regels en handhaven), dan moet het tij keren voor een vrije partij als GroenLinks.

Hoewel, ik hoor ons ook al heel vaak gemeend zeggen “regels zijn regels” en je moet handhaven. Nou ja progressief houdt zich natuurlijk bezig met rechten, en niet per se met regels.

Ik moet bekennen dat ik nog aan het idee van een vrijzinnige revolutionaire partij die Nederland wakker zal schudden uit de antimoderne tijd moet wennen.

In ieder geval heb ik meerdere malen gehoord en ik begin het ook zo te voelen, dat we juist niet kritisch moeten zijn, maar positief! Niet zo zitten zeuren, en komma’s becijferen. Maar duidelijke opbouwende taal. De slogan voorwaarts! Klinkt ook als een stap voorwaarts

Met een helder rood en groen gezicht. Een groen-rood ying yang figuur dus, niet alleen die rare kleur als je rood en groen mengt.
Ik ga op vakantie, kom terug en zet mijn tent weer op, om daarna op te breken. Op naar de gouden toekomst!

Geen opmerkingen: