2 mrt 2010

Morgen stemt u misschien wel GroenLinks


Morgen is het de dag, dan gaat uw stem misschien wel naar GroenLinks, GroenLinks Oost, en heel misschien wel naar mij (Ik sta op plaats 12).

Vandaag en gisteren heb ik de laatste GroenLinkskrantjes in de brievenbussen gedaan, en dan ga je mijmeren.

Bijvoorbeeld: ik kwam de nummer 4 van D66 tegen die voor zich zelf aan het folderen. En ik zag folder van iemand van de PvdA op plaats 17. Waarom doet iemand dat?

Je hoort bij een partij, maar wilt je toch meer stemmen dan diegene voor je? En er zo toch in de raad komen? Of is het een manier om dichter bij je stemmer te komen? Zodat ze weten wie ze krijgen, als ze op die partij stemmen? Kortom is het partijstrategie, of de actie van eenlingen?

Een ander ding dat me opviel: ik flyerde tussen de Molukkenstraat, Insulindeweg, en de Zeeburgerdijk. Zo rond het Flevohuis zeg maar. Het is toch echt de vergeten hoek van de Indische Buurt. Vervallen huizen, slecht onderhouden portieken. Nog niks van de opgaande weg die de rest van de buurten opgaan. Een paar koopwoningen op het Makasserplein, een aantal huizen op de Zeeburgerdijk, wat opgeknapte panden op de Celebesstraat. En het laatste stukje Javastraat dat wordt gerenoveerd. Maar de nieuwe wethouder en de nieuwe Raad hebben zeker hier hun werk voor zich liggen.

Geen opmerkingen: