29 mrt 2018

Elke stem telt, nog niet elke stem geteld.

Een nieuwe lente - een nieuw geluid.


Met Gorter luid ik een nieuw hoofdstuk in van deze blog. De verkiezingen voor de gemeenteraad zijn geweest. En GroenLinks Zaanstad is verrijkt met een zetel er bij (2 naar 3).


Met mij op plaats vier van de lijst, betekent dat ik de komende jaren als steunfractielid mij nuttig ga maken voor Zaanstad.


Dat vind ik spannend. Want een nieuwe gemeente, betekent ook leren hoe het allemaal in zijn werk gaat. En wat ga ik bereiken?


De onderhandelingen voor het nieuwe college van Burgemeester en Wethouders starten na Pasen. Maar de gemeenteraad is nu al druk, want vanwege 1 stem verschil voor een zetel (Partij voor de dieren wil er een meer, Rosa wil de vierde houden), zijn ze nu druk bezig met hertellingen.


Elke stem telt


Ik wil iedereen bedanken die op mijn gestemd heeft. Ook mensen die mij helemaal niet kennen.
Een moeder uit de klas van mijn zoontje kwam naar me toe en vertelde dat een leerling van haar op mij gestemd had, omdat mijn verhaal op de GroenLinks website hem aansprak.


Dat soort momenten, daar krijg je energie van.


Elke stem telt.



Geen opmerkingen: