31 mrt 2006

Allereerst installatie en dan meteen politiek

Mijn duo-foto
Afgelopen dinsdag ben ik geinstalleerd als duo-raadslid. Dat betekent dat ik mag deelnemen in de commissie Ruimtelijke Ordening en Beheer, maar bijvoorbeeld niet mag stemmen in de raad.

Het was een bijzondere raadsvergadering. Waarbij een jonge kampioen uit Zeeburg werd gehuldigd, duo-raadsleden werden gefeliciteerd, en de VVD zich zeer opwond over de vrijheid van meningsuiting. Want deze kwam volgens Dennis Straat (VVD) in het gedrang toen Mark van Dongen (SP) opschreef: een links Zeeburg te willen om de bewoners te beschermen tegen de politiek van onder andere de VVD en D66."
Ik laat het zeer aan de welwillende lezer over om te zien of er hier een grondwetartikel is overschreden. In de nieuwe internetwereld (waar ik ook schreden inzet), zoeken mensen klaarblijkelijk naar een bevestiging van nieuwe omgangsvormen in het (publieke) debat. Ik lees op dit moment het boekje "Koning Burger" van Jos van der Lans. Dat gaat o.a. hierover, later dus meer!

Geen opmerkingen: