15 jun 2006

Stadsinfarct: steden groeien dicht

Het blijkt lastig om op te starten. Vooral als er veel in je persoonlijke leven gebeurd. Maar deze drukte betekent dat het vooruit gaat. We staan niet stil.

Wat ik wel gemerkt heb, is de moeilijkheid om groene onderwerpen in te brengen. Ik heb bijvoorbeeld nu 2 keer een vraag gesteld over de groen in de nieuwe te ontwikkelen buurt op het Zeeburgereiland. En 2 keer was dat blijkbaar een reden voor de groep om de vergadering snel af te kappen, en door te gaan naar financiƫle kwesties (risicoparagrafen).

Ik houd het maar op toeval, of dat ik een te lange saaie vraag stelde over de groene kwaliteit van de buurt. Maar ik denk dat ik iets te pakken heb, waar ik me zeker mee kan bemoeien de komende tijd.

Vooral omdat ik met interesse het persbericht van de Raad voor het Landelijk Gebied heb gelezen. Natuurlijk veel te ambtelijke en expert-taal. Maar de boodschap komt helder bij me over. De stad groeit dicht met beton, en de kreet "heb lef, en kies voor groen" is geen loze.

Geen opmerkingen: