29 okt 2006

Kieskompas

Terug van vakantie en VVD-lijsttrekker Mark Rutte daagt Jan Peter Balkenende nu al te zeggen met welke coalitie hij na de verkiezingen in zee wil. Rutte zei zich „grote zorgen te maken" dat het CDA na 22 november voor de PvdA kiest.

Die zorg heb ik ook, daarnaast krijg ik koude rillingen van weer een CDA-VVD koudefront. In ieder geval raak ik niet meer wijs uit de vele campagnestrategieen. Een rondje bloggen, elke politicus heeft er wel een, een rondje boeken, elke politicus heeft er wel een, raak ik er niet uit. Een uitdaging dus, want in de straten op de pleinen, bij vrienden en collega's zal de discussie over zogenaamd strategisch stemmen gaan. Wat is politieke wijsheid, of ging het toch om idealen, of toch om de mannetjes.

Gelukkig zeggen zowel de stemwijzer.nl als het kieskompas.nl dat ik ruim in het GroenLinks kamp zit. Oef.

Alleen daar naar verwijzen is natuurlijk niet genoeg....later meer dus

Geen opmerkingen: