8 jun 2007

Historisch biertje, nog geen historische uitspraak

* update....
Ik was toch wel geboeid door een beeld op het 8 uur journaal van de G8 leiders gisteren. Gezellig dronken ze een drankje. Bush een biertje en Merkel ik geloof witte wijn, of water. Maar het gaat nu over dat biertje van Bush. Pontificaal stond het logo van het Amerikaanse/Nederlandse bier (ook beginnend met een B) in beeld. Zou dat het eerste punt zijn waar de andere landen op ingeleverd hebben bij het akkoord over de afspraak over CO2?

Niet een goede publiciteitsstunt van dat merk trouwens, vandaag bleef Bush met pijn in zijn maag op zijn kamer.

De afspraak over CO2 is trouwens nog niet gedefinieerd, noch van data voorzien. Geheel in lijn van andere afspraken hierover. Met de grootste vervuilers zal nog verder worden gepraat.
Daarentegen hoop ik dat de afspraak over Afrika wel hout snijdt, een afspraak is gemaakt over de bestrijding van Aids, TBC en Malaria

Ik ga me de komende tijd verdiepen denk ik wat Vandana Shiva, de levende democratie noemt. Een democratie die gaat over de zaken die de mensen direct raken: aarde, water, gemeenschap en ideeen. Zij heeft het over een levende economie en een levende cultuur verbonden met een levende democratie (gebaseerd op Gandhi's "Swadesh".)

**update: Ik had het op het journaal niet goed gezien, het bleek Buckler ipv Budweiser te zijn....Nederlands! Zijn de eerste kamervragen al gesteld..?
....dankzij Jeroen.

1 opmerking:

Unknown zei

Ehm, Jan, volgende de meeste foto's (ook op http://www.sargasso.nl/archief/2007/06/08/foto-des-tages-bucklerlul/) gaat het toch echt om een Buckler: http://nl.wikipedia.org/wiki/Buckler