28 jan 2008

Reaguurders winnen het altijd


Reaguurders zijn volgens mij mensen die hun gal spuien op discussiefora op het internet en daarmee mensen of meningen willen beïnvloeden. En ik denk dat ze altijd winnen.

Reaguurders reageren altijd op anderen. Dat is een wetmatigheid die ik heb ontdekt.

Laatste tijd zijn zij onderwerp van discussie bij mij en mijn vrienden, aangezien alles wat wij doen wel eens in meer of mindere mate op het net verschijnt. Af en toe positief, maar vooral negatief Wie zijn ze, wat zijn hun drijfveren, en wat willen ze bereiken? Ik weet het domweg niet.

Ook politici proberen hun mening goed te verkopen op het net. Aangezien hun kiezers grote delen van hun tijd rondsurfen. Dus het internet is deels ook gewone marketing en propaganda. Niet alleen voor het kennisdelen, maar ook om meningen te vormen.

Ik ben daar ook schuldig aan, maar echt mensen, ik probeer hier ook te zeggen, wat ik in het openbaarheid ook in de raad zeg.....
De afgelopen week ben ik er achter gekomen dat internet goed is voor het verkondigen van meningen, maar niet voor het volgen van een politieke buurtstrategie, of het delen van objectieve informatie. Het is te versnipperd, voor en tegenstanders kunnen onwaarheden als waarheden verkopen (voor de rest van je leven is dat googlebaar, negativiteit verkoopt beter als positiviteit, en het resultaat is altijd ongewis.

Internet heeft toch als valkuil dat het echte leven toch in het merendeel gewoon op straat gebeurd, en niet via de digitale kabel. Daar haal je de resultaten.

Geen opmerkingen: