8 sep 2008

GroenLinks rebellenclub: Onderwijs, punt 5

Leuk stuk van Michiel Klijmij over Onderwijs, en ook ik dacht ow ja toekomstproject!

Wat blijkt 13 september is de deadline voor het indienen van amendementen! Doen mensen dat? en wie zijn die mensen? en wat zeggen ze? Wil ik zelf een amendement indienen? En waarom dan? En zal ik het speciale indien programa downloaden?

Michiel buigt zich over punt 5:

5. GroenLinks staat voor een onderwijsstelsel dat verheffing als ideaal stelt. Wij willen onderwijs dat alle jongeren ongeacht hun herkomst of sociale klasse de kans geeft om van een dubbeltje een kwartje te worden.

Wat een grijze zin. Ook ik vind verheffing een woord uit de oertijd van het verlichtingsdenken, past zeker in het rijtje "vrijzinnig, progressief, keerpunt, middenschool en aktie", en is heerlijk PPR. Wie spreekt er in godsnaam nog over dubbeltjes en kwartjes? Weinig toekomst gericht.
En ik ken nog wel wat spreekwoorden: wie voor een dubbeltje geboren is.... . En waarom praten over diversiteit als we dat al in punt 7 uitvoerig behandelen, zijn we niet zeker van de zaak? En kunnen alleen jongeren onderwijs volgen? Discrimatie!

Waarom schreven ze niet gewoon:
5. GroenLinks staat voor een onderwijsstelsel waar iedereen zichzelf maximaal kan ontwikkelen en ontplooien.

Tjonge....moet ik dan echt een amendementen indienen? Pfff ben ik te zenuwachtig voor.

Geen opmerkingen: