1 okt 2008

Geen Keynes, geen Friedman, maar Vendrik?

Wat is de waarde van ideologie in deze tijd? Geven onze opiniemakers en leiders ons een vaste weg naar de toekomst? Kan ik bouwen op hun gelijk?
  • Is het links, of is het rechts?
  • Moeten we terug of vooruit?
  • Kunnen we het, of kunnen we het niet?
  • Gaat het mis, of gaat het goed?
  • Heb ik gelijk, of jij, of wij allebei niet, of China?
De gehaastheid van de wereld, de afhankelijkheid van elkaar, de nadruk op het moment van nu, en het gelijk van iedereen, leidt tot twijfel of tot nonchalance, maar niet tot standvastigheid. of rust

Als het geloof in de vooruitgang wordt afgeschreven, en het geloof in het verleden niet tot oplossingen leidt. Als de oplossing niet komt van conservatisme, maar ook niet van de progressiviteit. Waarvan komt die dan wel?

Ik neem afscheid, ik tem het beest, ik blus de brand en schrijf het GroenLinkscongres van 22 november in mijn agenda geschreven, want daar krijg ik alle antwoorden.

1 opmerking:

Unknown zei

Links en vooruit
wij kunnen
goed
the wisdom is in the crowds
en
the words of the prophet are written in tenement halls