17 jun 2009

Dat was het voor nu

Ja, vandaag ben ik echt gestopt. Nee, ik heb mijn sleutels nog niet ingeleverd. Maar na vanavond ben ik geen duo-raadslid meer.

Nee, ja ik heb nog steeds veel vertrouwen in de politiek en het huis van de democratie.
Nee, ja ik had de termijn voor GroenLinks willen volbrengen, want dit is mijn fijne groene linkse partij en dat was de afspraak: 4 jaar knallen!
Nee, Ja stel ik de bewoners wellicht teleur om voortijdig te stoppen, de zomer vóór de verkiezingen.

Maar mijn nieuwe baan bij de Dienst Zorg en Samenleven zorgt ervoor dat ik heel vaak met collega ambtenaren van Zeeburg om de tafel mag zitten. Dat ik soms als adviseur van een Zeeburgse wethouder mag dienen. En dan komt de dubbele pet, zelfs al ben je slechts duo-raadslid te veel om de kast kijken. Integriteit is een groot goed voor zowel ambtenaren als raadsleden. En als je beide wil zijn, moet je strenger voor je zelf zijn. En deze combinatie was uiteindelijk niet te rijmen.

Ik blijf me inzetten voor GroenLinks in Oost/Zeeburg. En het geeft weer ruimte voor nieuw bloed, die zich wil inzetten als duo-raadslid (dus als mensen interesse hebben?). Gelukkig stem je eigenlijk ook op een partij en niet alleen op personen. En bij de verkiezingen had ik volgens mij 30 stemmers.....dus ik heb er alle vertrouwen op dat het GroenLinkse geluid, misschien wel luider, in de raad zal blijven worden geroepen.

Dank je wel lieve mederaadsleden en Dagelijks Bestuur voor de mooie woorden bij mijn afscheid. Dat was erg fijn.

Ik vind dat het raadsleden moeten zijn die de relatie tussen burger en politiek moeten slechten, en niet een organisatie. Maar ook Amsterdammers moeten zich niet uit het veld laten slaan, en zich laten horen!

Slaap lekker...ik ga dromen voor nieuwe manieren om me met de buurt bezig te houden.

Geen opmerkingen: