27 okt 2009

Nieuwe atheïst/spiritueel met katholieke/hedonistische trekjes: een GroenLinkser dus

Ik deed de Relitest op Trouw, en ik kreeg een 50/50 resultaat op atheïsme en nieuwe spiritualiteit:

Opvattingen
Je opvattingen over de grote thema's van het leven vertonen overeenkomsten met dat wat in de traditie van nieuwe spiritualiteit wordt gedacht.

Handelingen
Wat je ook denkt – wat betreft je doen en laten ben je weliswaar geen echte nieuw spiritueel, maar je lijkt er wel sterk op. Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in nieuwe spiritualiteit gewoon is te doen.

Houdingen
Religieus of niet– allemaal leuk en aardig, maar voor jou heeft spiritualiteit stevige wortels in het alledaagse leven.

Toen besloot ik ook maar de Calvinisme test te doen, de C-factor,

Ik had maar een overeenkomst van 33%!: In enkele opvattingen lijk ik op een calvanist. Volgens de test sla ik me heel gemakkelijk door het leven en past katholicisme me zeer goed (beetje logisch met mijn vlaamse/brabantse achtergrond)

Uitslag: Je hebt wat calvinistische trekjes...
In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.

Soberheid 17%
Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Relaties 0%
In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.

Rechtlijnigheid40%
Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!

Geloof 0%
Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt.

Arbeid43%
Met het calvinistische arbeidsethos ben je niet behept. Je werkt vooral voor jezelf, en veel harder hoeft het niet.

Geen opmerkingen: