7 dec 2009

PvdA Oost: kanonnen vooraan, talenten zeeburg wat afgegleden


De meeste kandidaten zijn nu bekend. En het lijkt echt een soort (vernieuwings) slag te zijn geworden. Als je de lijst van de PvdA Oost bekijkt, vallen je een aantal dingen op.


Huidige fractieleiders, en Zeeburgernaren staan ver weg op de lijst. En de bestuurlijke kanonnen staan vooraan: Fatima en Germaine. Maar dat doet de Pvda bij de gemeenteraadslijst ook. Lodewijk, Carolien en Freek staan op 1, 2 en 3. Met lef en liefde.

Dus mocht de PvdA in het Dagelijks Bestuur komen, verdwijnen de 2 dames weer, denk ik. Als dat niet gebeurt, dan vraag ik me af of ze in de raad gaan.

Anyways de lijst begint dus bij 3, Meint Helder is de beoogd fractievoorzitter, en tegenwoordig al raadslid in Oost. Volgens mij is hij woordvoerder Wonen en Grote Projecten. In mei voerde hij, zoals zovelen in Oost, nog actie tegen de fusie.

Ria Logtenberg is een jeugdig talent (32) en zit nu in de gemeenteraad en houdt zich voornamelijk bezig met zorg.

Op 5 staat Josef Zahri en ken ik nog niet en Gery de Boer is tegenwoordig toch al fractievoorzitter van de fractie in O-W (6)?

Daarna pas weer de eerste Zeeburgers Adri van de Dries (7, huidig fractievoorzitter) en de Zeeburgse Guillaumine Nelom (8). Diana van Loenen is vast nieuw en Harko van den Hende is ook raadslid in O-W. Zeeburgse talenten Linda Maasdijk (huidig raadsvoorzitster, 27 op de gemeentelijke lijst) en Wouter Roerdink (wat ik toch een PvdA talent vindt) staan op de 15e en 16e plaats.

Huidig Zeeburg DB lid Nico is lijstduwer. De burgermeester van Oost Martin Verbeet staat niet op de lijst, en doet het met een 20e plek op de gemeenteraadslijst.

Samen met Simon Deurlo (woordvoerder Openbare Ruimte, Milieu en Economie in OW) en Sander Alkema kom ik op 5 (23%) huidig O-W raadsleden, 4 Zeeburgers (18%), 3 DB-leden (14%), 1 gemeenteraadslid (5%) en 9 nieuwe talenten (41%).

Geen opmerkingen: