20 jan 2010

Bier, Wilders en SP

Onhandig zo'n proces tegen Wilders, terwijl ik het eigenlijk over het platleggen van de belgische bierproductie wil hebben.

Maar zo werkt de onafhankelijke rechtspraak. Vrouwe justititia wil het liefst onafhankelijk van politiek en tijd haar werk doen. En wordt zeker niet beinvloed door stakende Belgen, of gemeenteraadsverkiezingen.

Ook bij de SP kan ik het niet over bier hebben, ze zijn druk bezig met de zogenaamde uitverkoop. Ik ben benieuwd wanneer ze het over milieu gaan hebben, want 2 kopposities worden ingevuld door activisten van milieudefensie.

2 dingen die me opvallen in het SP verkiezingsprogramma Oost
- ze hebben het over zaken die niet door het stadsdeel kunnen worden opgelost: schiphol schoner, duurzame toekomst van de havens,
- de standpunten lijken kopie/paste op het GroenLinks programma: duurzaam inkopen, meer aandacht voor openbaar groen, stimuleren zonne en windenergie, duurzaam bouwen etc.

Iets waar we elkaar in de raad en verkiezingen dus zouden moeten vinden.

Daarom vind ik het zo raar dat ze zo hoog van de toren blazen, want ook in de sociale thema's wijken ze op het papier helemaal niet zo ver af van de GroenLinks standpunten.

Dan daagt bij mij de conclusie dat het vooral om de toon gaat, en niet de muziek waarin de SP van GroenLinks verschilt. Schreeuwen versus praten. Het pragmatisme, en als puntje bij paaltje komt beslissingen durven nemen.

Maar we zullen zien....

Geen opmerkingen: