27 mei 2010

Nog 13 nachtjes slapen - Partij voor de bomen

Uit de Groene kieswijzer kwam ik gelukkig terecht bij GroenLinks.



Maar ik bedacht me meteen hoeveel procent van de stemmen zou een partij voor de bomen krijgen? Een partij ter behoud van en stimulering van bomen in het land: stads, tuin, park, platteland, wilde natuur bomen?

Maar na lezing van de partijprogramma's denk ik dat de internationale boom vooral aandacht krijgt. De bestaande partijen kunnen in de nieuwe kamer een coalitie sluiten tegen de illigale kap en voor duurzame bosbouw.

In het GroenLinks programma staat dan ook her en daar standpunten over illigale kap, duurzame bosbouw en certificering. Ook in het Pvda programma kwam ik een zinnetje tegen over ontbossing en het verbieden, liefst in Europees verband, van de handel in illegaal gekapt hout, en certificering van de bosbouw. Ook in D66 vind je een parter, zij willen ook dat handel in illegaal gekapt hout wordt verboden. Maar of er een linkse coalitie hierover gevormd kan worden weet ik niet, want bij de SP vond ik alleen iets over KAPitalisme.
Steun bij de andere partijen dan? In het VVD programma kwam ik niet verder dan de Bos-belasting en de Babyboom-generatie. In het Partij voor de dieren partij kwam ik de boom ook niet tegen, daar worden bomen toch gezien als ondersteunend voor de dieren.

Nou ja we wachten de verkiezingen rustig af.



Zondag 30 mei is het weer de de Dag van het Park. Het thema is deze keer “Bomen”. Bomen kijken, klimmen en ontdekken. In Oost wordt het groots aangepakt met feesten in het Flevopark en Park Frankendael.

Nog 13 nachtjes slapen en dan ben ik jarig.

Geen opmerkingen: