8 nov 2010

Tweet-tweet-tweet

Ik vind het moeilijk om je een goed beeld van het totale politieke landschap te krijgen.
Partijleiders die vervolgd worden, partijbureaus staan in brand, politici twitteren tegen elkaar.

De twitter/geenstijl tijd van nu zorgt trouwens dat ik per seconde overdonderd wordt met informatie. Als kiezer 2.0 wacht ik maar tot de film over 2010-2014 uitkomt; ik kan toch niet kiezen uit de 10 eindejaarscabaretvoorstellingen die net zoals pepernoten ergens in november beginnen.

Wie heeft nog tijd om vastgeketend aan een trein actie te voren tegen kernenergie? Nederlanders zijn te druk om elkaar te bombarderen met mail en te reaguren bij de buurman.

Het laatste voorbeeld hoef je niet ver te zoeken. Een generatieconflict lijkt op te gloren nu een tweet van Femke Halsema en Tofik Dibi er voor zorgt dat actievoerders zoals Mohammed Rabbae en Rene Danen hun acties verder zetten buiten de partij.

Ik heb er nog geen standpunt er over, ik lees de blogs op planeetgroenlinks er nog maar eens op na.



Geen opmerkingen: