3 jul 2007

Over de Moerdijk richting Cuijck - Met GroenLinks het land door


Vandaag op mijn tocht met GroenLinks het land door, las ik over de benoeming van Wil Visser als wethouder voor GroenLinks van de gemeente Moerdijk: "Sociale zaken, milieu en personeelszaken, dat is echt een mensenportefeuille waarmee je iets kunt doen voor de mensen in Moerdijk". Uit het stuk blijkt dat daar "the Port of Brabant" nog een hele dobber is. En als ik verder lees helemaal, omdat de tweede kamer fractie tegen is. Zo is de politiek, meer meningen kunnen rustig naast elkaar leven in het debat.

Verder, nog verder van de randstadm las ik een artikel in de Gelderlander, over een debat in Cuijck. Daar hebben ze geen monumentenlijst, wel monumentale panden. D66 diende een idee in om alvast een tijdelijke lijst op te stellen.

Een sympathieke gedachte, zo vond cultuurwethouder Jos Janssen (GroenLinks). "Maar we moeten zorgvuldig handelen", zei de wethouder. "Er moet eerst beleid geformuleerd worden en er moet geld voor beschikbaar komen."

Helaas de GL- site is nog niet bijgewerkt, dus ik kan er niet veel meer over verttellen

Geen opmerkingen: