4 jul 2007

Red de Bomen in Schiedam - Met GroenLinks het land door

Op mijn tocht langs de missieposten van GroenLinks, reflecteer ik over de evaluatie. Maar alleen luchtig nadenken daar blijft het vooralsnog bij. Op naar het weekend, waar ik alles eens goed ga lezen, en het woord op me laat neerdalen. Want GroenLinks dat ben jij!

In ieder geval, op mijn digitale tocht langs de missionarisen van GroenLinks kom ik aan in Schiedam. Want de fractie daar maakt zich zich grote zorgen over bomensterfte
"Volgens de raadsleden Witjes en Gloudi is een tiental bomen inmiddels op sterven na dood.Dat komt, zo hebben ze inmiddels van een ingehuurde stadsecoloog (?) gehoord, doordat de wortelkluiten van de bomen zijn afgedekt met zand en puin, wat de lucht en watertoevoer van de bomen afsluit," Daar maken ze dus geen gebruik van het Amsterdams bomenzand! (ook te verkrijgen in Rotterdams mengsel)

Op en rond de twee toekomstige parkeerterreinen zouden 123 bomen tegen de vlakte moeten, maar de wethouder beloofde dat hij te kijken of het niet beter kon. Klagers staakte daarom hun bezwaar tegen de kapvergunning. Sindsdien is niets meer van de wethouder gehoord, klaagt GroenLinks en vertelt de stadsecoloog vertelde dat de bomen alleen kunnen worden gered als de stammen en wortelkluiten onmiddellijk worden uitgegraven. Gebeurt dat niet, dan is kappen niet meer nodig, want dan sterven de bomen, volgens de stadsecoloog, vanzelf wel af.

Ik hoop dat onze kameraden aldaar de strijd gaan winnen.

Geen opmerkingen: