10 sep 2007

de politieke avond 12 september (mens, dier, steen en plant)

De politieke avond. Ik ben er klaar voor. U ook?

Anderhalf jaar ben ik nu officieel duo-politicus. En mensen vragen me vaak wat ik er van vindt, en of wat mijn ambities zijn. Er staan in de buurt, helder en duidelijk in je standpunten zijn, de discussie voeren en aangaan. De idealen van GroenLinks en GroenLinksers op zo'n goed mogelijke wijze vertegenwoordigen.

Dat is heel wat. En doe ik het goed?

Soms krijg ik een schouderklopje, en soms krijg ik een duw

Met dat laatste weet ik nog niet zo goed om te gaan, want politiek is voor mij zo persoonlijk.
Het wordt ook vaak persoonlijk: via het internet, of in de buurt. Laatst nog op het Timorplein, een buurtbewoner die een tirade afstak over het uitverkopen van de linkse partijen van de buurt aan de grote ontwikkelaars. Studio K was een verschrikking. *^&^yuppen die de buurt @#@#-en. Dat waren zijn woorden

Ik vind het Timorplein heerlijk, een verrijking.

Hoe doe je dat? Hoe praat je, als idealistische bakvis, met iemand die je uitmaakt voor rotte vis (en dat is zwak uitgedrukt). Open luisteren, vragen en vertellen?

Laat het duidelijk zijn, dat vind ik het moeilijkste van duo-raadslidmaatschap.
De regel dat als je open bent, zichtbaar bent, ergens voor staat, dat je ook moet kunnen omgaan met af en toe een stevige wind van voren.

Duidelijkheid en helderheid is ook waarom ik dit blog heb. Mensen weten me te vinden en weten wat ik denk. Ik hoop dat de politieke avond een kans is om nog meer kleur te geven aan je raadslidmaatschap.

Voor mij is de politieke avond de hoop dat we kunnen discussieren met bewoners en raadsleden over van alles en nog wat. Dat er creativiteit in het politieke leven komt, meningen die de raadsleden helpen bij het invullen van hun mandaat. Discussies, betrekken van bewoners, betrekken van raadsleden, vergezichten. Ambities en zorg voor de buurten (mens, dier, stenen en plant).

Als dat gebeurd neem ik de discussies over de kleur van mijn jas, het opknopen van GroenLinksers aan de laatste boom van de strekdam, het politieke spel, voor lief. Want passie voor de buurt, het optimisme, een ideaal, en een mening laat je niet zomaar afnemen, maar die wil je delen.

Dinsdag 12 september van 20:00 uur op het stadsdeelkantoor: de politieke avond

You have to know how to accept rejection and reject acceptance. - Ray Bradbury

Geen opmerkingen: