5 okt 2007

Herfst en hard werken

Het is vrijdag, de zon breekt langzaam door. Vele zaken deze week gebeurd waar ik mijn gedachten over laat gaan.

Maandag een commissie Fysiek, met langdurige gesprekken over Panama, het herstel van de Schellingwouderbrug, het verbeteren van het ophalen van het grofvuil, kritiek op de autoloze zondag, fietsen in het Flevopark etc.

Ik vroeg nog in de kroeg aan D66 over wat ze geschreven hadden (het tapijt) over IJburg in de Zeeburgerkrant. Het werd me nog niet helemaal duidelijk maar volgens mij viel het gewoon mee. Meer informatie over de middelen die naar IJburg gaan (dus niet de integrale, maar de wijkgerichte benadering). Een poging om zich af te zetten tegen de concurrentie van GroenLinks en vooral om de toeschouwers te paaien. Weinig inhoudelijk dus.

Dinsdag de commissie Sociaal, waar al veel over geschreven is en waar we als GroenLinks ook duidelijk waren en ook in de toekomst zullen zijn over wat we vinden, willen en hoe we de zorg van alle betrokkenen serieus nemen.

Woensdag de GroenLinks bijeenkomst over duurzaam ondernemen in het stadsdeel (en tegelijkertijd het initiatief van het microkrediet voor vrouwen). Waar we uitgebreid met de kamer van koophandel, en het milieucentrum Amsterdam spraken over de voor en nadelen van groen/duurzaam ondernemen. En hoe we als stadsdeel en bewoners daar een rol in hebben.

Donderdag rustdag, maar met hard werken.

En vandaag vrijdag met het weekend vol reunie voor de boeg

De herfst is mijn favoriete jaargetijde. De volle kleuren, de melancholie, de kans om met de regen en heldere lucht weer energie op te bouwen.

Geen opmerkingen: