8 nov 2007

ik ben eigenaar van Amsterdamse lucht

Vandaag ben ik eigenaar van een stukje lucht in Amsterdam.

Amsterdammers kunnen een aandeel nemen in een stukje lucht in de stad. Joris Wijnhoven schreef er al over.

Het kost me niks, maar ik heb wel moeten beloven dat ik me inzet voor een gezondere lucht. De wethouders Marijke Vos (Milieu) en Tjeerd Herrema (Verkeer) verhandelden woensdag het eerste aandeel op de Amsterdamse Effectenbeurs. De aandelen maken deel uit van de campagne 'Amsterdammers geven de stad gezonde lucht', die mensen die werken en wonen in de stad ertoe moet brengen zich hard te maken voor een betere luchtkwaliteit.

Ik ben zeer bescheiden geweest en heb alleen het stukje voor mijn voordeur gekocht. Maar ja misschien moet ik meer mijn best doen, en wat meer aandelen verdienen!

Geen opmerkingen: