14 apr 2008

Dialoogavond Indische Buurt


Lange tijd niet meer geblogged. Het laatste wat ik gedaan in de politiek (naast fietsen tellen in de Indische Buurt) is de dialoogbijjeenkomst bijgewoond van afgelopen woensdagavond in Studio K.
Via de oerkriticaster Stephan Steinmetz en een NCRV reporter hoorde ik mezelf terug op de radio.
Natuurlijk verbaasde ik me ook over de vele professionals en de wat minder aanwezige buurtbewoners, maar ik hoorde hen vele zinnige dingen. Onder andere van de stichting ZIN. En zelf ben ik natuurlijk ook buurtbewoner, van een politieke kleur, maar na 10 jaar te wonen in deze buurt, hoor ik toch bijna bij de amateurs.
In het bewuste radiofragment zeg ik iets over hangjongeren. Ik zit namelijk met de een drietal buurtbewoners over het muiderpoort te praten. een groepje jongens maakt graag gebruik van het pleintje. en waarom ook niet. Maar voor sommige kunnen die jongens intimiderend overkomen. Hoe maak je nu in een prachtwijk, dit pleintje weer tot een pareltje, en laat je het tegelijkertijd nog een plein zijn voor alle buurtjongeren?
Het Muiderpoort is echt een schitterende plek, maar het is een doornroosje dat nog door een prins(of meerdere) wakker gekust dient te worden.
Dat was wat ik wel goed vond van de avond: hoe zorg je dat de indische buurt zijn kleur behoudt, met tegelijkertijd de ambities van sommigen om een sushibar of een biologische winkel te introduceren. Het moet mogelijk zijn om een beetje van dit, en een beetje van dat te doen. Toch?

Geen opmerkingen: