6 mei 2008

Preventief Fouilleren: vakantie in eigen buurt



U had het wellicht al begrepen, ik heb een tijdje vakantie. Handig met al die zon. Behalve vanavond wanneer we bijeenkomen in de commissie fysiek. Het onbesuisde voorstel om preventief in de Indische Buurt preventief te fouilleren wordt daar besproken.

Ik las net een advertentie van een huis in deze buurt, waar op Funda.nl gewag werd gemaakt van het "hippe Zeeburg". Hoeveel hip blijft er eigenlijk over als iedere onbekende, of zijn het vooral onbekende mannen, of zijn het vooral onbekende jonge mannen, of zijn het vooral onbekende donkere jonge mannen, of zijn het vooral onbekende donkere jonge mannen met snorren, die dadelijk op straat worden aangesproken zodat hun lijf en lendenen betast te worden?
Nou ja het Centrum heeft ook preventief fouilleren, waarschijnlijk wordt dat als het ultieme Amsterdam Topstad beschouwd. Zeer Welcome!
Ik ontduik al een tijdje de wet door geen identiteitspapieren mee te nemen. Ook uit praktisch oogpunt, ik raak ze gewoonweg kwijt als ik ze meenemen. Maar het wordt dadelijk extra spannend, als men hun zin krijgt, als ik op de beveiligingscamera met mijn fiets te langzaam rijdt door de Javastraat. En wellicht in een onpartijdige politiefuik beland. Gelukkig is mijn licht wel op orde. Maar ik mis vast een stukje van mijn spatbord: boete! Geen ID: boete! en mee komen naar het Bureau! Zie ik dat ook weer eens. Geen grote mond, anders.....

Geen opmerkingen: