2 jun 2008

Planeetgroenlinks.nl: Blogoneers en Blogonettes

Ik bedacht me vandaag hoe veel stukjes ik lees van Planeet GroenLinks. Ik scan best wel veel koppen, maar heb me nooit echt afgevraagd waar het allemaal over gaat. Soms denk ik hé....en soms denk ik oef....vandaag probeerde ik van de laatste 100 berichten een temperatuurmeting van GroenLinks bloggers te maken.

Doorwrochte stukken over gemeente (dorps) politiek, vakantieverhalen met foto's, open source en e-learning, werkbezoeken/je gezicht laten zien, klagen over het kabinet, groen en duurzaamheid. Maar geven deze bloggers de algemene mening van GroenLinks weer, weet ik wat we denken over illigale houtkap, privacy, CDA-plannen om boerenland niet om te zetten in natuurgebied, maar of woningbouw, of gewoon boerenland? Nog niet, hoeft wellicht ook niet.

Nou ja het kan wel wellicht allemaal wat pikanter. Maar omdat ik dit blogje ook al 2 jaar heb, weet ik hoe lastig dat is.

Judith Sargentini probeert af en toe wat pittiger uit de hoek te komen en ook Kathalijne Buitenweg timmert al tijden aan de goede blogweg. Iemand die zich in die top probeert te nestelen, is Femke Halsema. Die nog schippert tussen GroenLinks strategie en eigen mening.

En dan hebben we dus drie GroenLinks Blogonettes die gaan voor de top blogposities (anything new?): Meer Blogoneers voor de GroenLinks Blaudience!

Geen opmerkingen: