17 nov 2008

Rookverbod is gezondheidsgebod

Het web bestaat 20 jaar in Nederland, Amerika gaat in 2011 weg uit Irak, Obama is duurzaam, maar ondertussen maak ik me druk over de schendingen van het rookverbod. Word ik bekrompen? Want wat mij betreft is het een van de fijnste verboden in de wereld. Nederland volgt veel te laat andere voorbeelde. Eindelijk kunnen weheerlijk fris uitgaan.
Is de rooklobby op de goede weg en schilderen we voorstanders van dit gezondheidsgebod nu ineens af moraalridders in plaats van levensredders?

We zijn toch tegen het verkwistelen van andersmans gezondheid, en eigenlijk toch ook tegen alcoholisme? Tja de kleine middenstand, als die geholpen moet worden, ben ik voor het helpen van de kleine kruidenier op de hoek, ipv de kleine kroeg. Tja de sociale cohesie verbeter je ook in de buurt door te gaan kaarten in de overgebleven thee en koffiehuizen. Daar kunnen barhangers meteen integreren.

Geen opmerkingen: