9 okt 2009

GroenLinks op de kaart: hoe verbeter ik mijn buurt

Ik vind dit soort iniatieven fantastisch, en ik hoop dat ze gaan werken.

GroenLinks Amsterdam lanceerde 2 weken geleden de website GroenLinksopdekaart.nl. De successen van GroenLinks in de stad staan er op, maar Amsterdammers kunnen er ook op aangegeven wat er in hun buurt kan verbeteren.

Marieke van Doorninck meldde bijvoorbeeld dat het bestuur van stadsdeel Zeeburg een camera wil plaatsen op het Timorplein. Dat wil ze niet. Op haar weblog schreef ze 'Ik heb sowieso niet zoveel trek in een camera tegenover mijn voordeur, maar het is vooral een verkeerd signaal voor een wijk in opkomst die juist bezig is om van z’n slechte imago af te komen."

De site is een nieuw middel om problemen van burgers in hun buurt onder aandacht te brengen van GroenLinks en de publieke opinie. Zo kan op http://groenlinksopdekaart.nl/ iedereen een wens of probleem kwijt. En je kan jestem uitbrengen op zaken die buurtbewoners hebben aangedragen.

Meer er staat meer op groenlinksop de kaart.nl. Ook is met groene vlaggen aangegeven wat er de laatste jaren door GroenLinks in de stadsdelen en in de gemeenteraad tot stand is gebracht.

Zo vind je in het stadseel Zeeburg bijvoorbeeld successen als de biologische markt op de van Eesterenlaan, de hardlooproute op de Veemkade, strand Blijburg op IJburg, verbetering van de vuilophaaldiensten. Via je stem kan je aangeven of je ze waardeert.

Geen opmerkingen: