27 nov 2009

De kandidaten zijn bekend, nu de volgorde nog.


Zo de spits er af. Het verkiezingsprogramma is woensdag vastgesteld, en gisteren was het kennismakingsavond met de kandidatenlijst. Deze wordt 3 december vastgesteld.

Het wordt een goede Oost lijst, er ontbraken een paar goede bekende, maar de potentiele ploeg die in de startblokken staat is toch wel indrukwekkend.

Jong, Oud, nieuwe Nederlanders, oude Nederlanders, man, vrouw met zeer verschillende achtergronden. En iedereen leek een echte teamplayer. Fietsfanatici, groenen, juristen, ontwikkelingssamenwerkings, huismannen en huisvrouwen, onderwijzers, woonguru's echte linksen. Het talent is allemaal aanwezig.

Astrid Kuiper beet goed de spits af als beoogd lijsttrekker, en daarna volgde korte interviewtjes met de toekomstige lijst daarachter.

Ik heb gekozen om verkiesbaar te staan vanaf plaats 11. Goed vanwege mijn huidige baan, en bestaan als jonge vader. Zo kan ik mijn kwaliteiten blijven inzetten voor GroenLinks Oost.

De avond sloot af met een kleine kennismaking met beide bestuurskandidaten, mocht GroenLinks die mogen leveren. En ik vond ze eigenlijk beiden even goed...maar anders. Ze hebben allebei bakken vol ervaring, als tweede of eerste kamerlid, als vakbondsbestuurder, of stadsdeelleider Nevin Özütok, enthousiast en bruggenbouwer en Leo Platvoet gedegen en recht door zee.

De kandidaten zijn bekend, nu de volgorde nog. Op 3 december wordt die vastgesteld door de leden. En dan Campagne!

Geen opmerkingen: