28 okt 2010

well, well, well - de dood van de vrije wil - en john lennon

het is John Lennon tijd - dus ik luister veel liedjes van hem....ondertussen ben ik nog steeds aan het denken aan de toekomst...

Leuk dat de trouw een discussie start over onze vrije wil. Blijkbaar zit er een vertraging tussen ons handelen en het moment dat ons brein het registreert/ervaart. "We doen, voordat we denken te besluiten". Ergo onze vrije wil besluit niet, maar het is een combinatie van chemische processen? Nou ja ik ga de komende tijd er eens over lezen. Iets over de ’bewustzijnsvertraging van een halve seconde’

Je kan het ook zien dat wij als individuen compleet in een psychedelische trip zitten, voortgestuwd door actie en reactie, en toevalligheden. Onze emotie stuwt ons voort, niet ons rationele denken....Ik kijk toevallig de laatste tijd niet naar de landelijke politiek...

En John Lennon roept: Well, well, well....Maar laat ik hier toch maar "instant karma" plaatsen: Laughin



Instant Karma's gonna get you,
Gonna knock you off your feet,
Better recognize your brothers,
Ev'ryone you meet,
Why in the world are we here,
Surely not to live in pain and fear,
Why on earth are you there,
When you're ev'rywhere,
Come and get your share

Geen opmerkingen: